این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/07/29 - 10:39
  • تعداد بازدید: 5754
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر

دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور راضیه احمدی، نویسنده، منتقد ادبی و مربی آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون آبادان و خرمشهر در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.
احمدی در این نشست گفت: لازم است همه‌ی ما قبل از نوشتن، قالب اثر خود را مشخص کرده و در چهارچوب ساختار مورد نظرمان گام برداریم، بنابراین به عنوان یک داستان‌نویس باید تفاوت بین قصه و داستان را بشناسیم.
و در ادامه توضیح داد: قصه به اندازه‌ی داستان رتبه و اهمیت دارد، اما تفاوت‌هایی میان این دو گونه‌ی ادبیات وجود دارد، به عنوان مثال قصه‌ها با «یکی بود، یکی نبود» شروع می‌شوند و در متن آن‌ها با اتفاقاتی برمی‌خوریم که پرداخت ندارند و ساده هستند اما اتفاق اصلی، در داستان جدید، متفاوت و قابل تأمل است و داستان دارای طرح مشخص هست. همچنین برای تبدیل قصه به داستان باید شخصیت‌ها را از حالت تیپ خارج کنیم و به جزئیات آن‌ها بپردازیم.
او با اشاره به انواع داستان در ادبیات امروز بیان کرد: نکته‌ی مشترک میان تمام گونه‌های داستانی چهارچوب داستانی است و محتوایی که مخاطب را با فکر و اندیشه‌ی جدیدی مواجه می‌کند.
احمدی تعلیق و کشف در داستان را، عاملی برای ایجاد لذت خوانش دانست و تأکید کرد: تمام داستان‌ها باید حرف و پیام و کشفی در پی داشته باشد و در ادامه با ارائه‌ی توضیحاتی در باب اتفاق داستانی اظهار داشت: اتفاق داستان جزء ضروری‌ترین عناصر داستان است بدون آن داستان بی‌مایه است و از حالت داستانی به دور است.
این نویسنده و منتقد ادبی با اعتقاد به اینکه المان‌های بومی داستان را درخشان و ماندگار می‌کنند، به نوجوانان نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که از کاوش محل زندگی خود برای یافتن ایده‌های داستانی غافل نشوند.
احمدی در بخش انتهایی این رویداد ادبی داستان کوتاه را، روایت قسمت و حتی صحنه‌ای از زندگی دانست و تشریح کرد: نویسنده با توجه به محدودیت‌های داستان کوتاه باید دست به انتخاب بزند و خلاق باشد یعنی هر کلمه‌ای که در داستان قرار می‌گیرد باید پیش برنده بوده و اطلاعات جدیدی به مخاطب بدهد.
بر اساس این گزارش؛ دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، با سرپرستی حمیده عدنانی، مربی فرهنگی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت